Fællesarealer

FÆLLESAREALER

Fællesarealerne vedrører os alle, så det er nok naturligt, at der af og til dukker spørgsmål op angående dem. Vi har da også i både bestyrelse og på generalforsamling tilbagevendende diskussioner omkring brugen af vores fælles områder. De beslutninger, som diskussionerne er endt op i, har vi samlet i en vejledning i brug af fællesarealerne, som gælder alle medlemmer af parcelforeningen.


Hvad der helt konkret er fællesarealer, kan du se ved at klikke dig ind på denne oversigt hvor fællesarealerne er markeret med grøn farve.




Vejledning for brug af fællesarealer:

  • Foreningens fællesarealer kan benyttes af alle foreningens medlemmer. Følgelig er det heller ikke tilladt at inddrage dele af fællesarealerne til ens private område. Yderligere gælder det, at:
  • Der må ikke opstilles redskaber (legeredskaber, telte, trampoliner eller lignende) permanent (3 dage eller mere) på fællesarealerne, ud over de af foreningen godkendte redskaber.
  • Parkeringsområderne og vejarealerne må ikke benyttes til opbevaring af påhængsvogne (campingvogne, trailere og lignende) i længere tid, hvorved forstås mere end 5 dage.
  • Hunde skal holdes i snor på fællesarealerne. I øvrigt gælder Mark- og vejfredsloven - Bekendtgørelse af lov om mark- og vejfred.


Hegnet

  • Der er særlige regler for læhegnet, der på den ene side af Holme Parkvej adskiller husene 74A-80 og 82A-86 og på den anden side af vejen 116-122 og 124-130. Det er et fredet hegn, der har eksisteret siden før parcelforeningen blev anlagt, og det må ikke beskæres frit.
  • Det er vedtaget på generalforsamlingen, at al beskæring foregår én gang om året, gerne under ledelse af Torben Lang (nr. 120).
  • Torben har som skovtekniker den faglige viden, der skal til for at vedligeholde hegnet i en passende højde (3,5 meter - vedtaget af generalforsamlingen 2017) og give det oprindelige hegn de bedst tænkelige levevilkår ved at beskære korrekt og fjerne alle uønskede og selvsåede gevækster.
  • Beskæringen skal foregå i vækstsæsonen fra 1. oktober til medio marts, og det er den siddende bestyrelse, der beslutter den dato, hvor den skal foregå. Herefter informerer bestyrelsen alle beboere via e-mail om datoen.
  • På selve beskæringsdagen forventes det, at et antal af parcelforeningens beboere stiller op som hjælpere for Torben. En 6-8 hjælpere er ikke for meget, da det afskårne fylder meget, så der er meget at rydde væk og køre på genbrug.